• KOLONIE W PERŁACH

•     Pięćdziesięcioro dzieci wypoczywało w Szkole Podstawowej w Perłach, która zamieniła się na tymczasowy hotel. Podczas pięciu dni wypoczynku nie brakowało atrakcji.
                Dzieci miały do dyspozycji basen oraz mobilną balię z podgrzewaną wodą. Wieczory uatrakcyjniały ogniska oraz wspólne zabawy. Koloniści mieli okazję odbyć seans filmowy, spędzić ekscytujący czas w wesołym miasteczku w Giżycku. Wieczorem natomiast nasze "Perełki" korzystały z atrakcji przygotowanych przez harcerzy. Odbyło się tradycyjnie pływanie na naszej łódeczce "Wyrosłam z Pereł" oraz dezecie dzięki uprzejmości Ośrodka "Róża Wiatrów". Była również pyszna pizza dowieziona wprost na plażę. Interesujące okazały się warsztaty w miasteczku westernowym "Mrongovilla". Ostatni dzień to wizyta w Ełku w parku trampolin oraz pyszny obiad w barze "Gosia". Natomiast podczas pobytu w "szkolnym hotelu" dzieci miały zapewnione posiłki ze spółdzielni socjalnej "Fajna i Twoja".

Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji wypoczynku, przede wszystkim wychowawcom, obsłudze, harcerzom, firmom, które pomogły w organizacji i zapewnieniu dzieciom rozrywki, a rodzicom za zaufanie. Udanych wakacji!

• ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2023/2024

•    21 czerwca na godz. 8.30 przybyli wszyscy uczniowie naszej szkoły, ich rodzice i znajomi. Na początku głos zabrała P. Marzena Mokrzecka, która powitała gości, uczniów i pracowników. Powiedziała kilka ważnych słów dotyczących minionego roku szkolnego oraz podziękowała wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób zaangażowali się w życie szkoły.

Następnie wychowawcy klas IV – VIII wręczyli świadectwa i nagrody najlepszym i wyróżniającym się uczniom poszczególnych klas:

• kl. IV: Izabela Dobosz, Kacper Gryszko, Tobias Konda, Szymon Mielniczek, Oliwia Sobczak, Ewa Soroczyńska, Julian Śmierzyński, Liwia Topczewska, Michalina Wojtowicz,
            • kl.V: Jakub Chmurzyński, Milena Drab, Weronika Giczewska, Milena Zapaśnik,
            • kl. VI: Lena Kisiel – Klukińska, Ksawery Kochan, Julia Makara, Adam Nazarowicz, Paulina Seifried, Anatol Tryk,
            • kl. VII: Filip Drabyk, Amelia Herbaczewska, Dominika Kwarcińska, Amelia Olender,  Wiktoria Pietraszek,
            • kl. VIII: Zuzanna Fok, Oliwia Koncewicz, Dominik Wincza,  Hanna Wincza, Katarzyna Zacharewicz.

Ci uczniowie otrzymali stypendia naukowe, ponadto Weronika Giczewska otrzymała stypendium sportowe, Zuzanna Fok – stypendium przyznane przez P. Włodzimierza Tymoszczuka. Wręczono wyróżnienia:
            - SUPERPERŁA: Zuzanna Fok,
            - SUPEROSOBOWOŚĆ: Hanna Wincza,
            - SUPEROSOBOWOŚĆ: Dominik Wincza,

- SUPERPAZDAN: Dominik Reszuta.

W części artystycznej wystąpili uczniowie klasy III, którzy podziękowali P. Agacie Kuleszy za trzy lata wspólnej pracy.

Ostatnim punktem programu było pożegnanie absolwentów. Uczniowie kl. VII wygłosili miłe słowa i wręczyli upominki. Na zakończenie pięknymi słowami zwrócili się do wszystkich absolwenci.
                      Po apelu wszyscy uczniowie odebrali świadectwa i udali się na zasłużony odpoczynek.

• REJS DO SZWECJI

•     16 czerwca - po długiej podróży dotarliśmy do Szczecina i wsiedliśmy w autobus, który przewiózł nas do Świnoujścia na prom do Szwecji. Na promie czekała na nas pyszna kolacja.
                   17 czerwca - rano obudził nas przepiękny wschód słońca w Szwecji. Następnie po śniadaniu udaliśmy się w podróż do Danii. Przejechaliśmy przez most łączący dwa państwa: Szwecję i Danię, a naszym pierwszym punktem wycieczki był spacer w koronach drzew. Niektórzy musieli zmierzyć się z lękiem wysokości, ale wszyscy dzielnie dali radę!

18 czerwca - Møns Klint i Stevns Klint zdobyte! Dania zachwycała! Warto było zejść 900 schodów, aby zobaczyć przepiękne widoki! Czuliśmy się jak na rajskiej wyspie, a to przecież nasz Bałtyk! Wieczorem - zwiedzanie miasteczka Ystad.

19 czerwca - zwiedzanie Berlina, a potem powrót do domu!

To były piękne 3 dni pełne wrażeń w 3 państwach.

• PŁYWANIE

•     19 czerwca przy dość silnym wietrze udało nam się pożeglować po Święcajtach! Uczniowie kl. 3, 4 i 6 naszej szkoły to już jeziorowe wilki!  Dzięki Fundacji Świętego Mikołaja  mogliśmy odbyć kolejne rejsy! Dziękujemy!!!

• BEZPIECZNE WAKACJE

•    18 czerwca nasze Perełki uczestniczyły w akcji Bezpieczne Wakacje zorganizowanej przez Powiatową Straż Pożarną w Węgorzewie oraz Komendę Powiatową Policji w Węgorzewie. Jest to jedno z naszych zadań programu Aktywni Błękitni, w którym braliśmy udział w mijającym roku szkolnym.

Po pokazach starsi udali się na zwiedzanie Muzeum Kultury Ludowej w Węgorzewie oraz malowanie toreb. Klasy: II i III spędziły czas na delektowaniu się smaczną pizzą i przepysznymi lodami.

• PŁYWANIE

•      Dzięki Fundacji Świętego Mikołaja mogliśmy popływać jachtem i łodzią motorową. 17 czerwca uczniowie kl: 5, 7 i 8 podziwiali jez. Święcajty i Mamry.