• ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2022/2023

•     23 czerwca na godz. 10.00 przybyli wszyscy uczniowie naszej szkoły, ich rodzice i znajomi. Na początku głos zabrała P. Marzena Mokrzecka, która powitała gości, uczniów i pracowników. Powiedziała kilka ważnych słów dotyczących minionego roku szkolnego oraz podziękowała wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób zaangażowali się w życie szkoły.

Następnie wychowawcy klas IV – VIII wręczyli świadectwa i nagrody najlepszym i wyróżniającym się uczniom poszczególnych klas:

• kl. IV: Weronika Giczewska, Milena Zapaśnik, Jakub Chmurzyński, Milena Drab,
            • kl. V: Adam Nazarowicz, Ksawery Kochan, Lena Kisiel – Klukińska, Paulina Seifried, Michał Bąkart, Julia Makara,
            • kl. VI: Wiktoria Pietraszek, Amelia Herbaczewska, Amelia Olender, Filip Drabyk, Mateusz Gajda-Mroczkowski, Dominika Kwarcińska,
            • kl. VII: Zuzanna Fok, Dominik Wincza,
            • kl. VIII: Dominik Wołodźko, Alicja Kmiecik.

Ci uczniowie otrzymali stypendia naukowe. Wręczono wyróżnienia:
            - SUPERPEREŁKA: Zuzanna Fok,
            - SUPERPOMOCNIK: Patryk Gwozdowicz,
            - PEREŁKA WYTRWAŁOŚCI: Lena Piórkowska,
            - SUPEROSOBOWOŚĆ: Lena Wróblewska.

Ostatnim punktem programu było pożegnanie absolwentów. Uczniowie kl. VII wygłosili miłe słowa i wręczyli upominki. Na zakończenie pięknymi słowami zwrócili się do wszystkich absolwenci.
                      Po apelu wszyscy uczniowie odebrali świadectwa i udali się na zasłużony odpoczynek.

• PRZEJAZ DREZYNĄ

•     20 czerwca 2023 piękną podróż zapewniło WĘGORZEWSKIE STOWARZYSZENIE HOBBYSTÓW KOLEJOWYCH. Dzieci z zerówki i klasy I uczestniczyły w wycieczce drezyną do Mamerek.

• WYCIECZKA DO REPUBLIKI ŚCIBORSKIEJ

•     W ramach konkursu "Ekonomia społeczna na Warmii i Mazurach" nasza szkoła otrzymała wyróżnienie, a w nagrodę wizytę studyjną.

20 czerwca  29 naszych Perełek wraz z opiekunami wzięło udział w wycieczce do Republiki Ściborskiej. Przesympatycznie właściciele podzielili się swoją bardzo wszechstronną wiedzą, oprowadzili nas po muzeach, ogródkach ekologicznych, zwiedziliśmy zrekonstruowane domy. Na koniec wycieczki mieliśmy przyjemność wykonać masło ziołowe, spróbować zupy z pokrzyw oraz upiec sobie podpłomyki. Na ochłodę otrzymaliśmy przepyszny kompot z płatków róż, mięty i truskawek. To był cudowny czas.

Dziękujemy komisji konkursowej za to wyróżnienie.

• Spływ klasy VII

• Kolejny wspólny wypad uczniów z Więcek i Pereł. Tym razem z panią Iwonka i z panem Hubertem dzięki uprzejmości i kajakom Justyny i Jacka z Anielskiego Zakątka oraz z ratownikiem Kamilem wybrali się na spływ rzeką Sapina. Pokonali prawie 16km w ciągu niecałych 5h z duuuuuzymi przerwami przez jeziora Wilkus, Pozezdrze i Stregiel. Start ze śluzy w Przerwankach i niesamowity moment śluzowania, potem trochę wśród trzcin, białych czapl i pisków początkujących kajakarzy dotarliśmy do plaży w Ogonkach.

Organizatorzy dziękują dzieciom za wytrwałość, Rodzicom za zaufanie i transport, Aniołom z Zakątka za kajaki i obsługę oraz ratownikowi za to, że nie musiał nikogo ratować. 😄

• W CZARNYM DUNAJCU

•      W dniach 12 – 16 czerwca 5 naszych uczniów przebywało na wycieczce w Czarnym Dunajcu. Serdecznie dziękujemy dyrektorom szkół oraz burmistrzowi Marcinowi Ratułowskiemu za miłe przyjęcie i ugoszczenie nas na Podhalu.

• ZIELONA SZKOŁA Karpacz 2023

• 14 uczniów z klas 4 i 7 wraz z grupą z SP Więcki brało udział w wyjeździe do Karpacza w dniach 12-16 czerwca.

Wyruszyliśmy już w niedzielę wieczorem, by od kolejnego poranka móc rozpocząć zwiedzanie. Do celu dotarliśmy w poniedziałek rano. Po zakwaterowaniu i śniadaniu w ośrodku Monali wyruszyliśmy na podbój Karpacza. Rozpoczęliśmy od interaktywnego muzeum „Karkonoskie Tajemnice”. W podziemiach Karkonoskich Tajemnic, zaaranżowanych przez artystów światowej sławy, poznaliśmy najwspanialsze przekazy i legendy, które wyrosły z karkonoskiej ziemi, m.in. historię o zasiedlających Karkonosze zielarzach, poszukiwaczach minerałów i bogactw naturalnych – Walończykach, legendy przedstawiające Ducha Gór czy niesamowity korzeń mandragory. Następnie udaliśmy się do „Multimedialnego Muzeum Karkonoszy”, gdzie w chronologiczne uszeregowanych salach poznaliśmy historię Karkonoszy od powstania kontynentów, poprzez erę wielkich gadów, epoki lodowcowe aż po czasy współczesne. Była to podróż, w której pomieszczenia informowały nas gdzie i kiedy mamy kierować się dalej. Prowadzili nas wirtualni przewodnicy, a znajdźki, czyli „multimedialne cośki” dostępne na smart fonach zwiedzających umożliwiały pozyskanie dodatkowych, ciekawych informacji. Odwiedziliśmy też zaporę na Łomnicy i wiele innych ciekawych miejsc w Karpaczu. Do ośrodka wróciliśmy na obiadokolację, a po wieczornej toalecie wszyscy zmęczeni podróżą i aktywnym dniem chętnie udali się na zasłużony odpoczynek.

Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Czech. Pierwszym punktem były Jańskie Łaźnie i spacer w koronach drzew. Ścieżka w koronach drzew znajduje się w samym sercu majestatycznego lasu Karkonoskiego Parku Narodowego. Zobaczyliśmy wyjątkowość przyrody Karkonoszy. Podziwialiśmy piękno tutejszego lasu od korzeni po korony drzew, oraz niespotykane nigdzie indziej gatunki enedmiczne roślin i zwierząt. Następnie przemieściliśmy się do Adrspach aby zwiedzić tamtejsze skalne miasto. Tysiące skalnych wieży, oszałamiająca przyroda i zapierające dech widoki. Znaleźliśmy się w zupełnie innym świecie. Świecie, w którym najwyższa forma skalna Kochankowie (czes. Milenci) osiąga wysokość 81,4 metrów, gdzie imponujący Wielki Wodospad spada z hukiem 16 metrów w dół, najwęższe przejście między skałami ma tylko 50 centymetrów szerokości i gdzie ukrywa się malownicze jeziorko z krystalicznie czystą wodą. I znów wróciliśmy na obiadokolację, ale dzisiaj już mniej wyczerpani spędzaliśmy wspólny wieczór przy planszówkach, bilardzie i innych zabawach.

Trzeci dzień spędziliśmy po polskiej stronie. Na początek udaliśmy się do Kowar, gdzie zwiedziliśmy sztolnię. W towarzystwie przewodnika podążyliśmy tajemniczą i magiczną ścieżką odkrycia, przez XII-wiecznych Gwarków – Walonów, rud żelaza i innych cennych kruszców. Usłyszeliśmy także, przez długie lata, ściśle tajną historię uranu wydobywanego przez Związek Radziecki w Polsce. Zobaczyliśmy bogactwo ekspozycji związanych zarówno z geologią Sudetów jak i górniczymi technikami wydobycia. Następnie wdrapaliśmy się na Górę Witosza skąd podziwialiśmy przepiękne widoki. Kolejnym punktem był Zamek Henryka, a na zakończenie weszliśmy na górę Chojnik gdzie zwiedziliśmy ruiny zamku. Jego budowniczym był Bolko II Mały, ostatni niezależny książę piastowski na Śląsku. Jednak to rodowi Schaffgotschów, w których ręce trafił po śmierci Bolka, obiekt zawdzięcza swe najlepsze lata. Przez niemal trzysta lat był systematycznie rozbudowywany i powiększany. Niestety, w 1675 zamek spłonął od uderzenia piorunu i popadł w ruinę. Ponownie pozytywnie zmęczeni wróciliśmy na obiadokolację do ośrodka. Po posiłku znowu były wieczorne zabawy, a najbardziej wytrwali wyruszyli jeszcze z Panią Iwonką na wieczorne zwiedzanie Karpacza. Skończyło się ono po 22, a „turyści” mieli tego dnia około 25 km „w nogach”.

Dzień czwarty to zwiedzanie Pragi. Piękne miasto, olbrzymia starówka, obowiązkowe zdjęcie na Moście Karola. To trzeba zobaczyć…

Ostatni dzień to była wisienka na torcie. Zdobywanie Śnieżki - najwyższego szczytu Karkonoszy - 1602 m n.p.m.  Wyruszyliśmy spod Świątyni Wang żółtym szlakiem. Długim, ale obfitującym w piękne widoki. W bardzo dużej ilości. Po trzech godzinach dotarliśmy do schroniska pod szczytem Śnieżki. Zebraliśmy siły i przypuściliśmy atak! W 100% udany!!! Wszystkie nasze Perełki bez większych problemów osiągnęły swój cel! Na powrót wybraliśmy krótszy i bardziej stromy szlak. Co prawda pogoda sprawiła nam chochlika, ale nie odebrało nam to dobrych humorów. Po kilku kolejnych godzinach już znowu w pełnym słońcu, wyczerpani ale naładowani pozytywnymi emocjami wróciliśmy do pensjonatu Monali na pyszne spaghetti. Okazuje się, że na szlaku pokonaliśmy 22 kilometry!!!

Po posiłku nadszedł czas na pożegnanie i powrót do domów. Do Węgorzewa dotarliśmy w sobotę o 5 rano, czyli w 7 dni po wyjeździe ;)​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

​​​

Dziękujemy Pani Iwonie za zorganizowanie tak aktywnej i atrakcyjnej zielonej szkoły, a obsłudze pensjonatu Monali za wspaniałą opiekę, obszerne i wygodne pokoje, pyszne śniadania, przepyszne obiadokolacje i wspaniałe bułeczki na drogę ;)

Kolejna zielona szkoła już za rok!

• WYCIECZKA DO WARSZAWY

•     W dniach 12-14 czerwca trzynaścioro uczniów z kl. II i III wzięło udział w wycieczce do Warszawy. W programie były zajęcia w Pałacu Wilanowskim, zwiedzanie Warszawy, Planetarium i zajęcia Centrum Nauki Kopernik. Mieliśmy możliwość poruszania się komunikacją miejską: autobusem i metrem. Odwiedziliśmy Złote Tarasy, aby zrobić tam zakupy. W drodze powrotnej gościliśmy w Powiatowej Straży Pożarnej w Wołominie i odwiedziliśmy hodowlę konika polskiego w Puszczy Piskiej.

Zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

• NAUKA, ZABAWA I ODPOCZYNEK

•     14 czerwca 19 uczniów z kl. IV – VII wzięło udział w ciekawej lekcji, która odbyła się w Węgorzewie.  Mieliśmy okazję z bliska poznać funkcjonowanie węgorzewskiej oczyszczalni ścieków i dowiedzieć się, jaką drogę od zlewozmywaka, wanny, … do Węgorapy pokonują resztki wczorajszej zupy, woda po praniu,  …

W drugiej części wyprawy obejrzeliśmy pomniki przyrody: dąb szypułkowy, grab pospolity i buk pospolity. Na zakończenie mieliśmy czas wolny na posiłek, lody i zabawę.

• FESTYN „KOLOROWO I SPORTOWO”

•      10 lat temu przeżyliśmy ogromne emocje związane z wygraniem wielofunkcyjnego boiska ufundowanego przez FFiL Śnieżka.  Z tą rocznicą związany był nasz tegoroczny festyn – „KOLOROWO I SPORTOWO”, który odbył się 7czerwca.
                      Gościliśmy przedstawicieli Fundacji Świętego Mikołaja, która od wielu lat przyznaje stypendia. Dzisiejsze spotkanie było okazją do zbiórki na rzecz Stypendiów Św. Mikołaja. Pieniądze zebrane podczas festynu zostaną pomnożone przez Fundację w ramach akcji Wiosną Stypendia Rosną i we wrześniu trafią do zdolnych uczniów, którym szkoła przyzna stypendium.

O godz. 15.00 rozpoczęła się część artystyczna. Na początku wystąpiły dzieci z klas 0-II, po czym wszyscy zaśpiewali piosenkę pt. „Kolorowe Boiska”, która towarzyszyła nam 10 lat temu.

W dalszej części dzieci uczestniczyły w zabawach prowadzonych przez animatorkę. Można też było korzystać z megazjeżdżalni, trampolin,  malowania,  tatuaży, strzelania, loterii fantowej oraz posilić się różnymi smakołykami, które przygotowane zostały przez KGW w Perłach, Klimkach i Wesołowie. Nie zabrakło też licytacji – tu też mogliśmy liczyć na naszych rodziców i przyjaciół. Czas umilali nam także przedstawiciele OSP Perły, dzięki którym można było co jakiś czas ochłodzić się kroplami wody. W międzyczasie zapłonęło ognisko i można było upiec kiełbaskę.
                  Ok. godz. 18.00 muzyka ucichła i festyn dobiegł końca.
                 Dziękujemy wszystkim, którzy przyjęli nasze zaproszenie i przyszli, aby pobawić się wspólnie z innymi. Do zobaczenia za rok!

• KLASA VII – przejazd drezyną

•      Integracyjny Dzień Dziecka. Dwie szkoły, dwie klasy na nietypowej wycieczce drezyną z cudownymi widokami, które często nieświadomie omijamy, tracąc naprawdę wspaniałe wrażenia.

Dziękujemy    Węgorzewskiemu Stowarzyszeniu  Hobbystów Kolejowych za przekazanie dużej dawki wiedzy i cudowny czas oraz Pani Iwonce za zorganizowanie wycieczki.

• DZIEŃ DZIECKA

•     1 czerwca obchodziliśmy Dzień Dziecka i Sportu Szkolnego. Z tej okazji wszyscy uczniowie byli dziś zwolnieni z odpytywania, kartkówek, klasówek itp., a czasem nawet z typowej lekcji.

Tego dnia zgromadziliśmy się na naszym szkolnym boisku, aby wziąć udział w konkurencjach sportowych. Przygotowanych zostało kilka stacji, na których każda klasa musiała wykonać zadanie, aby otrzymać punkty. Po zliczeniu punktów za każdą konkurencję okazało się, że WSZYSCY JESTEŚMY ZWYCIĘZCAMI.

Na zakończenia na wszystkich czekał też słodki deser – lody.

• PIOSENKA ŁAGODZI SPORY

•           „Piosenka łagodzi spory” - pod takim tytułem 1 czerwca odbył się szkolny konkurs piosenki. Do konkursu z wybraną przez siebie piosenką przystąpiło 31 uczestników. Wystąpili soliści i duety. Uczestnicy wykonywali  piosenki  a cappella albo wykorzystywali gotowe  podkłady muzyczne.

Jury w składzie: Agnieszka Tryk, Joanna Kołowszyc, Edyta Szarmacher-Stasiak i Regina Flis po przesłuchaniu wszystkich chętnych przyznała następujące nagrody:
            * klasy młodsze - soliści:
            - I miejsce – Oskar Herbaczewski,
            - II miejsce – Kacper Gryszko,
            - III miejsce –Krzysztof Wójtowicz;
            * klasy młodsze - duety:
            - I miejsce – Hanna Chodań i Nikola Bąkart oraz Lena Piórkowska i Lena Gradzewicz,
            - II miejsce – Gabriela Sęktas i Sandra Dreksler,
            - Mariusz Leśniewski i Dorian Kamiński;
            * klasy starsze - soliści:
            - I miejsce – Filip Drabyk,
            - II miejsce – Julia Łukaszewicz, Maja Dubiel,
            - III miejsce – Zuzanna Fok,
            - wyróżnienie – Daria Lorkowska.

Wszystkim  uczestnikom serdecznie dziękujemy i gratulujemy sukcesów. Zapraszamy do udziału za rok.

• MISTRZOSTWA POWIATU WĘGORZEWSKIEGO W PIŁCE NOŻNEJ SZKÓŁ WIEJSKICH

•      31 maja na naszym szkolnym boisku odbyły się VII Mistrzostwa Powiatu Węgorzewskiego w Piłce Nożnej Szkół Wiejskich. O czołowe miejsca rywalizowały drużyny z: Buder/Więcek, Radziej, Węgielsztyna i Pereł. Mimo że było upalnie, zawodnicy dzielnie walczyli, a pozostali uczniowie kibicowali.
                    Po podsumowaniu wyników przystąpiono do wręczenia pucharów i dyplomów. Klasyfikacja końcowa przedstawia się następująco:
            - I miejsce – SP Perły,
            - II miejsce – SP Budry?Więcki,
            - III miejsce – SP Radzieje,
            - IV miejsce – SP Węgielsztyn.
            Przyznano również wyróżnienia indywidualne w obu kategoriach:
            - najlepszy zawodnik – Dominik Wołodźko ,
            - najlepszy strzelec – Dominik Reszuta,
            - najlepszy bramkarz – Hubert Sienkiewicz.

Dziękujemy wszystkim zawodnikom, ich trenerom i współorganizatorowi, którym był OSiR Węgorzewo.

• EGZAMIN KL. VIII

•     W dniach 23 – 25  maja  2023 r. po raz piąty w historii naszej szkoły odbył się egzamin ósmoklasisty. W tym roku przystąpiło do niego 10 uczniów: Maciej Denes, Marika Dreksler, Patryk Gwozdowicz, Alicja Kmiecik, Benedykt Kowalik, Amelia Misztal, Oliwier Rzadkiewicz, Maciej Stańko, Dominik Wołodźko i Lena Wróblewska.

Z niecierpliwością czekamy na wyniki, które ukażą się 3 lipca.

• Nocka klasy IV

19 maja kasa IV zorganizowała nocowanie w szkole. Podczas wspólnego spędzania czasu uczniowie grali dużą piłką w "ciemną piłkę nożną", następnie był spacer z latarkami, po spacerze "ciemny chowany" w budynku szkoły. Po zabawie przyszedł czas na wieczorną toaletę oraz gry planszowe i karciane.

Wielkie podziękowania należą się pizzeri Roma, pizzeri Kapryśny Piec oraz Kebab Super King, dzięki którym nie Musieliśmy martwić się o przygotowanie posiłków na naszej nocce.

• POWIATOWY KONKURS CZYTELNICZY

•        Sukces uczniów kl. III - I miejsce w Powiatowym Konkursie Czytelniczym dla klas III.
                 18 V 2023 r. w SP2 w Węgorzewie odbył się konkurs czytelniczy ph. "U Złotego Źródła - Baśnie Polskie". Uczniowie kl. III Michalina Wojtowicz i Szymon Mielniczek wspaniale reprezentowali naszą szkołę. Bezbłędnie odpowiadali na pytania, rozwiązywali krzyżówkę, dopasowywali ilustracje i cytaty do legend. Dziękujemy za zaangażowanie, wkład pracy i  gratulujemy sukcesu!

Uczniów przygotowała do konkursu wychowawczyni  Dorota Dąbrowska.